2015. június 10., szerda

2015. 06. 04 csütörtök

3/4 7-kor keltett minket Gabi néni, majd ½ 8-kor lementünk reggelizni. Reggelire citromos teát kaptunk, virslit főztek nekünk és nagyon finom gyümölcslekvárral kínáltak bennünket. 8 órakor elindultunk. Első megállóhelyünk Torda volt, ahol megnéztük a Fejedelmek házát, a Történeti Múzeumot és a sóbányát. A bányába 42 lépcsőfok vezetett le, ahol sétálgattunk, csónakáztunk, mini golfoztunk. Évmilliók sókristályai lógtak fejünk felett. Következő állomásunk a Tordai-hasadék volt, ahol a Hesdát-patak követett minket utunk során. Nagy élmény volt a hasadék megmászása, hiszen 200 méter magas sziklafal emelkedett mellettünk. A hasadék másik oldalán megkóstolhattuk Erdély egyik jellegzetességét, a kürtős kalácsot. Torockón ellátogattunk egy unitárius templomba és egy múzeumba. 8 óra körül visszaértünk a szállásra ahol meleg vacsorával vártak bennünket. Zöldséglevest, makarónit és csokoládés süteményt kaptunk. Vacsora után a tábortűz köré ültünk, megemlékeztünk a nemzeti összetartozás napjáról, és elszavaltuk Juhász Gyula Trianon című versét. A Széchenyi énekegyüttessel együtt énekeltünk a tűz mellett.